ניהול ידע מאפשר לארגון כושר תחרות טוב יותר, אלא שלא די בעובדים עם זיכרון יוצא דופן ואפילו חדר ארכיון מסודר למשעי לא מקל על המשימה. כדי לנהל ידע יש צורך בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת קבלת החלטות טובה המבוססת על נתוני אמת. כזו המאפשרת את הקטנת אי הודאות שבהחלטות עסקיות.
לכל עסק יש גם ידע קיים וידע חדש אותו צריך ללמוד לנהל ולהטמיע במערכת. הכוונה אינה רק ל-ניהול ידע הנצבר על המוצר, או על השוק, אלא למאות פיסות הנתונים עימם מתמודד כל עסק החל מנתונים על לקוחות, על מוצרים, על מתחרים ועל ספקים ועל ידע סמוי בו מחזיקים העובדים או הלקוחות שקיבלו הכשרה בעסק.
הערך המוסף של ניהול ידע הוא בעצם הפיכת איי מידע לתורה סדורה המאפשרת למקבלי ההחלטות לשפר את הביצועים שלהם ולהתמודד טוב יותר עם האיומים של העסק ועם המשימה הקשה של כל עסק: להרוויח ולשגשג.
ניהול ידע – עושים סדר בבלגן
"דע את עצמך" יעץ סוקרטס, הפילוסוף היווני הידוע ונראה כי אמירה זו מתאימה גם לעסקים. עסק שמנהל את הידע הצבור בו מעצים משמעותית את ערך היעילות – הוא מצליח לעשות את משימות העסק בצורה טובה יותר ומהירה יותר. בתחרות המשוכללת בין עסקים ליעילות יש ערך מוסף משמעותי שבא לידי ביטוי ברווחיות העסק וביכולת שלו למכור יותר ולהרוויח יותר.
ההיבט השני המשמעותי לעסק בניהול ידע הוא היכולת של העסק ללמוד את השוק את ההתפתחויות שבו ולהתחבר לערכי החדשנות. עסק שהוא ארגון לומד ומנהל ידע ברוב המקרים, יגיב טוב יותר לאיומים חדשים או להזדמנויות חדשות ולכן יצליח טוב יותר בתחרות מול מתחרים אחרים.
ניתן לומר בוודאות כי הידע של חברה הוא הכוח המוביל אותה וללא שימוש נכון בידע קשה מאוד להצליח. אין כל ספק שכל עסק צריך לדעת כיצד לנהל את כמות הידע העצומה הזורמת בכל ארגון ולהשתמש בידע בצורה הטובה ביותר וגם להגן עליו מפני המתחרים שלו.
ניהול ידע – טכנולוגיה היא הכרח
כיצד אם כן מנהלים את הידע בארגון? על מנת ליצור תהליכי ניהול בארגונים גדולים או בעסקים קטנים, יש להשקיע בתשתיות טכנולוגיות מתאימות לארגון.
תוכנות ניהול הידע של חברת EZReach עוזרות לאסוף את הידע מסביבות שונות, לנתח את הידע בהתאם לקריטריונים ייחודיים לעסק שלך, לשתף ולהפיץ את הידע המצטבר בקרב מחלקות שונות או עובדים שונים בהתאם לרלוונטיות הנדרשת.
ניהול ידע – הלימה לתהליכים ארגוניים
המומחים של איזיריץ' מאמינים כי הטכנולוגיה לניהול היא רק כלי שרת לארגון וכדי לנצל את הטכנולוגיה היטב יש להכיר היטב את הארגון ולהתאים לו את הטכנולוגיה המתאימה לו. תכנון אסטרטגי של ידע בארגון, נעשה בד בבד עם תהליכי העבודה בארגון. יש להתחשב בגורמים רבים על מנת לנהל נכון את המידע הקיים ואת הפיכתו לידע. יש לקחת בחשבון גורמים כמו התנהגות ארגונית, משאבי אנוש וניהול, שמירת המידע ותחזוקו בארגון, ניהול באמצעות מנהיגות, זיהוי תהליכי ניהול בארגון, השפעת ניהול הידע על תהליכים כמו פיתוח, תחזוקה, שכלול מוצרים ועוד.
רק בסופו של תהליך תתקיים הלימה מלאה בין תהליכי העבודה בארגון ובין הטכנולוגיה המתאימה לו. אז, ורק אז, תעניק הטכנולוגיה לארגון את האפשרות לארגן את הידע לכדי תורה מעשירה שתסייע לו לצעוד קדימה בבטחה ולהביט אחורה לעבר שאר המתחרים.