ניהול מידע נכון מאפשר לך לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות: נתונים עסקיים הופכים למידע ואילו ניהול מידע מאפשר לעסק לקבל החלטות ולנקוט בפעולות כמו ייצור, שיווק, מכירות ופרסום. בחן את עצמך: אלו נתונים עוברים אצלך בעסק? האם הם מנוהלים ונשמרים כראוי? האם ניהול מידע יעיל הוא לא מה שחסר לעסק שלך על מנת לשגשג?
בעידן המודרני, כל עסק מתמודד עם שפע של נתונים חשובים. נתונים על מבצעי מכירות, על לקוחות גדולים, על הוצאות שכר על מוצרים מצליחים, על קמפיינים פרסומיים, על מתחרים ועל גובה הריבית בבנק. אוסף נתונים זה אינו עוזר לארגון אם הוא לא עובר תהליכי איסוף, סינון, עיבוד ופילוח ההופכים אותו למידע משמעותי להתנהלות של העסק. מהו למעשה ניהול מידע ומה ההבדל בינו לבין ידע?
ובכן… מידע הוא אוסף נתונים שיש להם משמעות ושימוש בהקשר מסוים. לרוב העסקים אין בעיה להגיע למידע, ההפך הוא הנכון, הם מוצפים במידע דרך האינטרנט, דרך תכתובת המייל, דרך דוחות ספקים ודוחות לקוחות במידע, הבעיה האמתית בניהול מידע טוב היא באיסוף המידע ובניצולו. מידע שאינו מתפוגג מאפשר לך לסנן, להעריך, להצליב ולהתאים את המידע לצרכי העסק ולאפשר להנהלת העסק להפיק ממנו ידע משמעותי.
מתי ניהול מידע הופך לידע מעשי?
מידע שעבר תהליכים של עיבוד, ניתוח והערכה הופך לידע ארגוני חשוב, המאפשר לעסק לנקוט בפעולות ייצור, שיווק מכירות ופרסום שמאפשרות לו להתמודד טוב יותר עם המתחרים ולענות טוב יותר על צרכי הלקוחות.
המידע המעובד מאפשר לארגון לנקוט בפעולות חשובות כמו פעולות שיווק או קידום מוצרים ואלו הופכים לידע ארגוני. למעשה, אפשר לומר שנתונים הופכים למידע אם הם מאורגנים ואילו מידע הופך לידע כאשר הוא מושם בקונטקסט של פעולה.
כך מזהים הזדמנויות עסקיות חדשות
• מטמיעים מערכת לניהול ידע טובה ואיכותית המסוגלת לתייק, לעבד ולשלוף כל פיסת מידע העוברת בין המחלקות בארגון ומחוצה לו.
• צוברים מידע על ההתנהלות העסקית של הארגון לאורך זמן ונעזרים בטכנולוגיה לארגון ולסינון פיסות מידע רלוונטיות מתוך כמויות נתונים גדולות ולאיתור קשרים שונים ביניהם.
• איסוף ועיבוד מידע מתורגמים לידע הדרוש לבצע ביעילות החלטות מונחות רווחיות.
• התהליך כולו מאפשר לקחת החלטות המבוססות על עובדות חיות מהשטח ולא על ניחושים.
הגישה המתקדמת של EZReach מבוססת על העיקרון הבא…
עסקים שמנהלים מידע וידע מתמודדים טוב יותר עם התחרות המורכבת בשווקים משוכללים ומסתגלים לשינויים במהירות. ארגונים אלה גם לומדים טוב יותר כיצד לזהות הזדמנויות. אחד היתרונות הבולטים של עסקים מנהלי מידע ומנהלי ידע הוא היכולת לשפר את איכות קבלת ההחלטות בארגון. כל עובד בכל עסק מקבל בכל יום עבודה עשרות החלטות. סך ההחלטות המצטבר מצביע על רמת התפקוד של העסק המתמודד עם תהליכי קבלת החלטות מורכבים. כדי לקבל החלטות איכותיות יותר יש צורך בשיתוף של מומחים מתוך העסק ובהעברת מידע במהירות אפשרית. בחלק גדול מהעסקים אפילו מספר שבועות של צבירת מידע נכון מובילה להתיעלות, חיסכון והגדלת הכנסות עם אותם האמצעים שעומדים בידי הארגון.
הערך המוסף של הממד הנוסף
למערכת לניהול מידע יש גם ממד נוסף: המידע שנצבר בארגון, מוצג בצורה שונה למנהלים ברמות היררכיה שונות בשרשרת הניהול. בצורה כזו, כל מנהל יוכל לבצע החלטות נכונות בהקשר הישיר לתחומי הפעילות שלו.
הטכנולוגיה מאפשרת זאת ולכן תורמת לקבלת החלטות מושכלת יותר וטובה יותר. כמובן שבקבלת החלטות אסטרטגיות בהן יש צורך לתכנן את העתיד תוך הסתמכות על נתוני ההווה – יש לניהול הידע תפקיד חשוב בכינון התהליך ובייסוד התובנה העסקית של העסק: Business Intelligence – BI
לקריאה נוספת אודות בינה עסקית
חשוב לזכור: שילוב הטכנולוגיות בתחום ניהול הידע הן אלמנט בניהול הפיכת המידע לידע ובהפצתו, אך ניהול הידע לא יכול להישען על כך בלבד. כדי להצליח נדרש הארגון להבין את הידע המצטבר ולתרגם אותו לרציונל עסקי ולפעולות עסקיות שיקדמו את העסק. בנוסף, עליו ליצור תרבות ארגונית המאפשרת את ישום הידע בשיתוף פעולה של עובדי הארגון.
למערכות ניהול המידע של איזיריץ' יש את היכולת ליצור את התרבות הארגונית הזו ולשמר אותה לאורך זמן.