בעל עסק / מנהל שיווק – דע כי אין צורך בתקציבי ענק כדי להפעיל מערך שיווק עסק בצורה יעילה ואפקטיבית התורמת לרווחיות העסק. כדי להפיק את המקסימום מתקציב השיווק שלך, דאג לעבוד עם מערכת טובה לשיווק עסקים קטנים ובינוניים.
שיווק עסק בוחן שאלות מהותיות רבות הנוגעות להתנהלות העסק ביומיום, בטווח הבינוני ובטווח הארוך. שאלות כמו למי כדאי למכור? מה למכור? באיזה מחיר ובאילו ערוצים כדאי להשקיע מאמצי מכירה שיביאו את התועלת הגדולה ביותר?
משימת שיווק עסק לעסקים קטנים ובינוניים היא משימה מורכבת הדורשת מאמצים מרובים ומעורבות של כל יחידות העסק: יש למפות את השוק כדי לאתר מגמות חדשות, לזהות איומים או לאתר הזדמנויות, יש לשמור על קשר טוב עם אנשי המכירות ועם הלקוחות המהווים מקור מידע מעודכן ושוטף.
הבעיה המרכזית היא ש-שיווק עסק אינו מבצע חד פעמי, אלא תהליך מתמשך ושיטתי. כדי להפיק מתהליך זה את המירב, יש לנהל שיווק עסק בצורה נכונה.
היתרון היחסי שלך אל מול מתחרים גדולים יותר
חברות גדולות וארגוני ענק משקיעים מאמצים רבים מאוד ב-שיווק עסק בערוצים השונים. התקציבים הגדולים, העבודה מול גופים מתמחים (משרדי פרסום, שיווק, יח"צ ועוד) מאפשרת להם אינספור אפשרויות לקידום העסק.
כיצד יכולים אם כן, עסקים קטנים ובינוניים להתמודד בתחרות מול גדולים מהם? אילו דפוסי פעילות מתאימים יותר ל-שיווק עסק בעסקים קטנים ובינוניים? זו שאלת מיליון דולר, אלא שלחברת איזיריץ' יש פתרון שעולה הרבה הרבה פחות…
עסקים קטנים ובינוניים שאינם יכולים להשוות את תקציבי השיווק שלהם לתקציבי השיווק ולמאמצים שמשקיעים בשיווק חברות גדולות, בהחלט יכולים להתמודד עם המשימה של שיווק עסק בכבוד אם רק ישכילו לנצל את המשאבים הקיימים בארגון, בשילוב הידע הקיים בארגון תוך פילוח שלו לסיווגים שונים. עם מערכת טובה לניהול השיווק, שימור לקוחות, CRM ועוד ניתן להבטיח כי גם תקציב קטן יכול לשאת תוצאות מרשימות.
מכיוון שניהול מידע תקין הוא ערובה להצלחה, עסקים קטנים ובינוניים נהנים מיתרון יחסי מרשים על פני מתחריהם הגדולים, מכיוון שניהול המידע בעסק שלהם יהיה לרוב פשוט יותר ומהיר יותר.
המשמעות של בסיס נתונים טוב לפני יציאה לקמפיין שיווקי
מטרת השיווק היא לנהל את הביקושים למוצרים או לשירותים של העסק בצורה הטובה ביותר תוך התייחסות למכירות ולרווחיות, לקמפיינים פרסומיים ולתדמית העסק. התכנון והחשיבה האסטרטגית של ההליך השיווקי משמעותית מאוד לעסק ומאפשרת לו קביעת יעדים שיווקים ועסקיים, אולם אחרי הכנת תוכנית העל – עדיין נדרשת ברמה התפעולית פעילות אותה יש לבצע בצורה מקצועית, מפולחת, מדודה ובעיקר יעילה. איך עושים את זה?
שליטה טובה בבסיס הנתונים של העסק הכוללת מידע נרחב על לקוחות ומוצרים מאפשרת לבעל העסק הקטן והבינוני לנתח את פעילות העסק, להכיר היטב את התנהגות הלקוחות, לפלח את השוק, להציע לכל קטגוריה של לקוחות, הצעות מותאמות להן וליצור בסיס לשימור לקוחות אפקטיבי.
מאגר לקוחות גדול אינו מבטיח הצלחה
ניתוח אפקטיבי של בסיס הנתונים באמצעות מערכת לשיווק עסק, מאפשר גם לעודד לקוחות חדשים של העסק לחזור אליו, לערוך מבצעים חדשים, לעקוב אחר הצלחת המבצעים ולקדם מכירות של מוצרים חדשים בצורה יעילה. כל עסק פועל על בסיס נתונים של לקוחות, אולם מאגר לקוחות לבדו, גדול ככל שיהיה, אינו מעניק למנהלי העסק את הסיכוי לגדול ולשגשג.
היכולת לנהל ברמה התפעולית קמפיינים שיווקיים או לקדם פעולות של שימור לקוחות, טמונה בניתוחים ברמות שונות ובסיווגים שונים של מאגר הלקוחות. לשם כך זקוק העסק למערכת טובה לשיווק העסק, כך שגם באמצעים פשוטים יחסית ניצן לבצע מעקב אחר מידע.
הבקרה הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח שמה שתוכנן אכן יתבצע. חשוב מכך, ניתוח השונויות מצביע על הדרך לפעולה עתידית. בנוסף, ניתוח זה מדגיש פגמים בתהליך החיזוי והתיקצוב הניתנים לתיקון בעתיד.