ההשקעה השיווקית העצומה בלקוחות אינה יכולה להתבסס רק על תחושות בטן. עבודה עם תוכנת ניהול לקוחות מייצרת עבור בעל העסק החלטות איכותיות המתבססות על ניתוח של מידע מצטבר ועל כן היא משפרת את כושר התחרות של העסק ואת רווחיותו.
מאמצי שיווק נרחבים ותקציבים גדולים משקיעים עסקים גדולים וקטנים בהשגת לקוחות חדשים ובפנייה לקהלי יעד חדשים. מבצעי השיווק כוללים פרסום, הנחות, הטבות ומטרתן אחת: למכור יותר ולהרוויח. בתחרות המשוכללת של העידן המודרני, ישנם משתנים רבים אותם יש לקחת בחשבון אבל אמת אחת חשובה: הלקוח הוא הנכס העיקרי של הארגון – ותהליך המכירה הוא רק הצעד הראשון ברקימת מערכת יחסים ארוכת טווח בין הארגון והלקוח.
כמה עולה לך לקוח חדש?
השגת לקוח חדש אינה מסתכמת רק במכירה אחת בודדת. מחקרים מגלים כי ההשקעה בהשגת לקוח חדש יקרה בממוצע פי חמישה משימור לקוח קיים ולכן על כל ארגון להשקיע מאמצים גדולים בשימור לקוחות וותיקים וקיימים. כיצד אם כן מנהלים את מערך הלקוחות, החדשים והוותיקים גם יחד? רמז דק – תוכנת ניהול לקוחות.
כדי לנהל מערך מורכב כזה, הכולל גם אנשי מכירות וטיפול בלידים – צינורות שיווקיים אשר מיועדים לצורכי יצירת קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים – אי אפשר להסתמך רק על תחושת בטן או על אינטואיציה. הפנייה ללקוחות צריכה להיעשות בצורה מקצועית, על סמך ידע סדור המאפשר להנהלת העסק להביא לכל לקוח את הפתרון לצרכים שלו ולהעניק בסופו של יום, ערך מוסף לעסק. התמקדות בתוצאות ובהכוונת המשאבים להשגתן צריכה להנחות את העשייה הניהולית. על מנת לוודא זאת, יש להשתמש בכלים שיטתיים.
כך תכיר את הלקוחות שלך טוב יותר
לשם כך איזיריץ' מציעה את הפתרון הפשוט אך המתקדם ביותר שיש. תוכנת ניהול לקוחות של איזיריץ' עוקבת אחרי כל ליד פוטנציאלי מרגע קליטתו במערכת, מתרגמת את הליד לסל של פעולות (המותאמות לעסק שלך) אותן יש לנקוט כמו פגישה, הצעת מחיר, ומשנה את הסטטוס של הלקוח הפוטנציאלי בהתאם למצב הקיים.
מדוע אי אפשר לעבוד עם אקסל? מדוע צריך תוכנת ניהול לקוחות?
תוכנת ניהול לקוחות מעניקה מידע שלם ומלא על כלל הלקוחות שלך בכל רגע נתון. היא מאפשרת לך בהתאם לפילוחים שונים להבין מיהם הלקוחות הגדולים שלך, מיהם הלקוחות הפעילים שלך, מה מצב מחלקת המכירות, כמה לידים התקבלו, כמה הצעות מחיר יצאו, כמה עסקאות פוטנציאליות עומדות להסגר, כמה כסף עומד להיכנס לעסק, מהם המוצרים שנמכרים הכי הרבה ולאילו לקוחות, איזה מבצע עבד הכי טוב בקרב הלקוחות הקטנים ועוד.
תוכנת ניהול לקוחות מאפשרת לבעל העסק לקבל בלחיצת כפתור את תמונת ההזדמנויות הקיימת ולהיערך בהתאם: אם יצאו מעט מדי הצעות מחיר – יש להגביר את הפעילות בתחום זה. אם ישנן הרבה עסקאות פוטנציאליות אבל הן לא נסגרו – לפעול לסגירתם. אם ישנם 20 לקוחות גדולים שהורידו את נפח הפעילות שלהם בחודשיים האחרונים – לתפור מבצע יעודי מתאים להם או להקים מועדון לקוחות VIP המעניק ללקוחות הגדולים אפליה מכוונת – כדי להגביר את הקשר עם הלקוחות.
ניהול לקוחות – שמירה על קשר
שמירה על קשר עם לקוחות, גם היא אינה ענין של מה בכך. דרושה רגישות גבוהה כדי לתמרן בין העברת מידע ועדכונים על העסק בתדירות גבוהה אבל לא גבוהה מדי, כדי שלא להציף את הלקוח במסרים. עבודה עם תוכנה מאפשרת לך בהתאם למידע הקיים גם ליצור קמפיינים שיווקים לשימור לקוחות ובוחנת את תדירות המשלוח ואת אפקטיביות הפרסום.
בסופו של יום, מטרת העבודה עם תוכנת ניהול לקוחות היא לייצר עבור בעל העסק החלטות איכותיות ולבצע אותן בעדיפות שתניב תשואה טובה יותר לעסק.